aneb neoficiální záležitost (8. 9. 2015, 1763x, Iri)

Konečně jsem se dal pořádně dohromady a můžu napsat nějaké ucelenější dojmy, ať trochu vyvážím ty hráčské. Přidám také odpovědi na některé Vaše podněty. Pozor, teď píšu čistě subjektivní dojmy, i když z organizátorského hlediska. Není to však stanovisko celé organizace, jen moje. Takže je neberme nějak zásadně, rozhodně jsou k diskusi. Rozdělím je do pár bodů:

1) Hráči
Jsem velmi rád, že se nám sjela takhle výborná skupina hráčů, to je pro mě na akci ve skutečnosti jedna z nejdůležitějších věcí. Musím Vás pochválit, opravdu dobré! Nikdo si neléčil neherní mindráky, téměř jsem neslyšel neherní řeči a všichni byli pořád v pohodě. Když byl někdo mimo, tak to hrál. Fakt paráda! Žádné akce přes čáru, žádné „já jsem král vesmíru, poslechněte si o tom“. Žádná vojenská gumárna mimo rámec hry. Jen jediný hráč mi lezl na nervy. Už první večer jste mě vtáhli do hry a pak jsem v ní již díky Vám existoval zcela přirozeně a bez námahy. Zvládnul jsem si to opravdu užít, což je někdy v našich hrách problém (starosti, spousta práce, něco se sype a je potřeba to zachraňovat, …).

Hráli jste skvěle a podařilo se nám dohromady svět 42k opravdu žít.

2) Velmi opožděný začátek
O začátku nám občas píšete. Ano, to už bylo dost i na nás. Opožděný začátek byl způsoben hlavně mnohem větším úklidem, než s jakým jsme počítali. Také na místo přijelo méně orgů, než jsme si zprvu mysleli. Pokud bude další ročník a zůstaneme v Nákladovém nádraží, mělo by to vypadat výrazně lépe, připravíme se na to.

3) Vědecký výzkum
Jedno malé nedorozumění přizabilo hru docela dost lidem. Mrzí mě to, chtěli jsme po Vás jen, abyste přišli na začátku výzkumu a pak už se věnovali svým věcem. Pokud bude další ročník, zkusíme také přidat zkoumací minihru (recepty budou ale potřeba pořád).

Překvapilo mě, jak některým lidem vadilo, že se tu prvky dají vytvořit z jiných prvků. Ano, je to dost proti naší fyzice, ale že to někoho pobouří, to mě překvapilo ;) Jiný vesmír, jiný mrav, tohle je sci-fi. Proti logice to není, jen proti zažitým představám.

4) Nenaplněný FireSpace
Tento bod souvisí i s opožděným začátkem. Naplnění FireSpacu bylo samozřejmě na programu příprav, trochu jsme to měli i vymyšlené. Nestihli jsme to. Příští rok (pokud bude, což už přestanu dále psát) to bude výrazně lepší. Už jen kvůli tomu, že FireSpace zabral strašně moc času, který by se teď ušetřil. Stejně tak některé technologické vychytávky, které jsme ani nestihli dát do hry.

Dalším krokem by měla být větší motivace, aby hráči přispívali svými aukcemi a podobně. Ty mě velmi bavily i teď.

5) Hackování
Je zajímavé, že systém hackování vzbudil menší kontroverzi. Zhruba půl hráčů ho chválí až do nebes, na druhou půlku je moc těžký. Co si o tom myslíte? Zřejmě by se hodily další názory.

6) Orgové jako důležité postavy
Jedna z dobře míněných rad byla, že bychom neměli hrát tak důležité frakční postavy. Jak jste si jistě všimli, postavy spojené s organizací mohly mít velkou moc, ale většinou ji delegovaly na hráče, což byl v plánu, pokud to jen trochu půjde. 42k je dle mého názoru první akce, kde to skutečně mohlo fungovat podle této rady a dopadlo by to dobře. Hráčské velení bylo natolik parádní, že to na příští akci zřejmě doopravdy zkusíme. Orgové mají spoustu práce i jinde a většinou z hraní tolik nemají a nestíhají ho, jak by si přáli. Některé orgy zřejmě dáme čistě neherní, některé dáme jako důležité postavy, které však nevstupují tolik do děje, ale dá se s nimi dobře diskrétně diskutovat (například kněz, na kterého si brousím zuby), některé orgy možná necháme i v podobných rolích jako teď (pokud nemají jinou zátěž).

7) Historie postavy, milostný vztah, bývalý dozorce
Další hezký názor byl o nenaplněném potenciálu těchto věcí. Ano, chceme se více zaměřit na vztahy mezi postavami a rozhodně si tato oblast zaslouží zvýšenou pozornost. Bylo to i v plánu. Historie postavy je ale stále diskutabilní, moc se nám neosvědčila. Ještě jsme se definitivně nerozhodli, jestli ji uděláme themovsky nebo klasicky.

8) Příběh a vývoj hry
Musím se přiznat, že mám velmi rád náš způsob vývoje příběhu hry, i když je trochu kontroverzní. Nepočítáme předem s nějakými scénáři a prostě hráče necháme, ať situaci nějak vyřeší po svém. Dokonce se občas ani schválně nezamýšlíme, jak bychom to asi udělali. Někdy se to samozřejmě vymstí, například když se ukáže, že řešení je téměř nemožné ;) My do hry vkládáme jen určité situace, na které hráči mohou nějak reagovat. Je to strašně svobodný systém, ale váže se k němu dost zodpovědnosti. Je to mnohem více na Vás samotných, asi bychom to měli stále zdůrazňovat. U nás nikoho nevedeme za ručičku. Ve hře je velká spousta možností a podnětů, ale vypořádat se s nimi už musíte Vy sami. U nás nenajdete questy a „teď pojďme dělat tohle“. Snažíme se o simulaci skutečného světa s veškerou zodpovědností a svobodou.

Hru si z velké části utváříte tedy sami. Když se nudíte, nikdo nepřijde s tím, že je nějaký quest, musíte se o sebe postarat. Na druhou stranu, jak to pak celé dopadne je velmi ve Vaší vlastní režii.

9) Celkový dojem
Nikdy v životě jsem do něčeho nedal tolik energie (kromě pracovních záležitostí). Vlastně vůbec nevím, proč jsem to udělal. Myšlenka 42k je opravdu velmi stará, ale teprve teď bylo dostatek síly na to, vzkřísit ji. Chvíli jsem váhal, jestli mi to vlastně stálo za to, ale nakonec snad ano. Hodně tomu pomohly maily od Vás. Tady je vidět, jak je důležité psát svým organizátorům ;)

Myslím, že ta akce má velmi slušný potenciál. Pár věcí jsme tu zbytečně zabili, pár se povedlo doopravdy. Když ji nezabijete svými ohlasy (pořád vlastně nevím, jak moc se líbila), třeba to někam povede.

Některé situace si budu hodně pamatovat, zapůsobily na mě. Některé role (a dokonce celé frakce) byly ztvárněny ještě lépe, než jsem si je představoval. Svět 42k se mi líbí, byla radost v něm chvíli pobýt, i když to stálo tolik starostí. Rád bych si to zopakoval. Je potřeba ho dotáhnout, ale myslím, že bychom to mohli zvládnout, i díky pár opravdu dobrým ohlasům. Doufám, že ještě přibydou další.

Chci Vám ještě jednou poděkovat, že jsme 42k spolu dali dohromady, a doufám, že se uvidíme na dalším dílu.

Iri

P.S.: Opravdu velký dík dlužím také zbytku organizace. Děkuji! Jako poctu přidávám pár fotek z příprav.

(obrázek kliknutím zvětšíte, kliknutím zavřete, mezi jednotlivými se dá přepínat šipkami)

1
Hodnocení: [6,83], 6x (1 kachnice - děěsný, 7 kachnic - úžobájo)
Design & system Iri Copyright © 2015, Taurea